Get Adobe Flash player

«Територія Голодомору: пам’ять невмируща» (відео)

Навчальний фільм під такою назвою представники Національного музею-заповіднику жертв Голодомору презентували у обласному військово-історичному музеї. На зустріч запросили викладачів шкіл та училищ, аби вони, в свою чергу, показали цей фільм у своїх навчальних закладах.

 

Фільм «Територія Голодомору: пам’ять невмируща» — спільний проект Національного музею-заповіднику жертв Голодомору та Канадського музею прав людини. Він призначений для перегляду старшокласниками на уроках історії, а також під час проведення виховних годин. Кінокартина розповідає про те, як тему голодомору висвітлювали закордонні журналісти, сучасники тих подій, та як їх статті вплинули на розвиток історичних подій. Михайло Костів, співробітник Національного музею-заповіднику жертв Голодомору: «В ньому розкрито проблему журналістської відповідальності і висвітлення історичних фактів. Зараз діти дуже полюбляють соціальні мережі — зараз соцмережі один із основних факторів впливу на громадську думку, багато новин формується із повідомлень у соцмережах. Тут про це і говориться: коли люди бачать неправомірні дії, про це треба повідомляти, про це треба говорити.»

 

Фільм піднімає проблему журналістської відповідальності, впливу масової інформації на історичні події, на викриття або приховування іноземними журналістами правди щодо Голодомору. Катерина Братська, вихователь Чернігівського професійного ліцею побуту: «Фільм з сурдоперекладом — я ввімкну його своєму синові (він у мене нечуючий), нехай знає, як усе було, адже без минулого неможливе майбутнє». Наталія Медведь, вчитель Риботинського НВК: «Ви розумієте, цей фільм знятий по-іншому. Він показує те, що багато чого замовчувалось, на мою думку, це актуально зараз. На виховній годині я обов’язково покажу фільм дітям, у нас запланована виховна година за цією темою».

 

Фільм поступово поширюється українськими школами. Його вже побачили у Києві, Львові, Миколаєві, Одесі… Співробітники музею планують згодом показати його і на Сході, наприклад, у Сєвєродонецьку. Цей фільм освітяни показуватимуть учням, аби вони знали історію такою, якою вона була. А не такою, якою її прагнули показати.