Get Adobe Flash player

Школа № 30 четвертий рік працює за системою інклюзивної освіти (відео)

 

В цьому році в українське законодавство вписали право дітей з особливими потребами навчатися  у звичайних школах, у звичайних класах разом зі своїми звичайними однолітками. Чернігівська школа №30 впроваджує інклюзивну форму навчання вже чотири роки, сьогодні тут навчається 12 дітей з особливими освітніми потребами. Як розпочинає новий навчальний рік школа, бачили наші кореспонденти.

 

Перше вересня у Чернігівській школі №30. Велика шкільна родина поповнилася на сім десятків першокласників і цей навчальний рік заклад розпочинає у «бойовому складі»  із 930 учнів.

 

Школа № 30 четвертий рік працює за системою інклюзивної освіти. Цього навчального року інклюзивних класів десять, у них навчається 12 учнів з особливими освітніми потребами.

Олена Скорко, директор ЗНЗ №30 м. Чернігів: «На сьогодні маємо певні зміни, новий облаштований ганок, пандус. Створені дві сучасні медіатеки, відремонтовано чотири санвузли, два для дітей з особливими освітніми потребами на візочках».

 

Медіатеки — шкільні бібліотеки нового зразка. Відкриття таких зон для навчання та відпочинку передбачене державним науково-педагогічним експериментом по запровадженню інклюзивної освіти в Україні. Цього навчального року у чернігівських школах таких з’явилося чотири, у 30-й — дві: для початкової ланки та середньої і старшої.

Олена Скорко, директор ЗНЗ №30 м. Чернігів: «Тут є і пересувні модульні меблі для того, щоб дитині з особливими потребами було зручно пересуватися. І ми могли переставити, якщо нам потрібно для якогось заняття меблі. Ця медіатека не тільки для дітей з особливими освітніми потребами, а для всіх учнів, де вони можуть і працювати, проводити цікаві уроки з учителями, попрацювати з комп’ютерами. А також корекційно-розвиткові заняття. Якщо дитина потребує заняття з логопедом, з психологом (тобто корекція розвитку, розвиток мовлення). Або потребує впродовж навчального процесу зони усамітнення, зони релаксації».

 

Сашко пересувається у візочку. Для нього розпочинається другий рік навчання в інклюзивному клас.

Катерина Слєсар, мати Олександра: «Навчальний процес дуже подобається. Дуже подобається, що діти відносяться до нього як до звичайної дитини. Не зважають, що він фізично не такий, як всі інші. Дружать з ним, спілкуються. В нього в школі,  я думала, що буде погано виходити писати. Але навчальний рік показав, що моя дитина може. Він досить гарно пише, він навчився вирізати ножицями».

 

Це 2-В клас. Саме тут і навчається Сашко. Усього учнів у класі19-ро. Дітей з особливими освітніми потребами двоє – Сашко і Марійка. Окрім класного керівника із ними поруч асистент, який супроводжує їх дві з половиною години на день.

Марія, учениця 2-В класу ЗНЗ №30 м. Чернігів: «У мене багато друзів в школі. І навіть не у цьому класі, а ще у школі є багато. Я люблю природознавство, читання, письмо».

 

Сашко каже, у навчанні даються предмети усі, та не всі подобаються. У хлопчика багато друзів. Любить потеревенити із своїм другом Микитою про життя.