Get Adobe Flash player

Тренінг для педагогів від Марини Порошенко (відео)

«Не навчати дитину з аутизмом, а спочатку навчитись у дитини з аутизмом». Фахівців з усієї Чернігівщини впродовж трьох днів навчали ефективно навчати  незвичайних дітей у звичайній школі, бо, як виявилось, лише любити дитину недостатньо, аби вона стала повноцінним членом суспільства. Тренінг «Інклюзивна освіта — рівень свідомості нації» пройшов під патронатом Марини Порошенко — до обов’язків першої леді якраз і входять подібні соціальні питання.

 

У неї простий бейджик, такий, як і у всіх учасників — у них написано «учасник», а у неї — «організатор Марина». Спеціалізований триденний тренінг «Інклюзивна освіта — рівень свідомості нації», який провів Благодійний фонд Порошенка під патронатом особисто першої леді за підтримки Міністерства освіти і науки, пройшов так само демократично, кажуть його учасники, цікаво, а головне — корисно.

Аліна Мельник, тренер: «Вы смотрите, как тянет карту человек, как он на нее реагирует — вербалика, невербалика: «Ой, что это?… Ой, верните-ка мне первую.. У меня возникает вопрос — как часто Вы сразу принимаете то, что Вам дано в руки?».

 

Сторонньому спостерігачу це може здатись лише грою, на яку так жваво реагують дорослі. Насправді вони навчаються за допомогою метафор витягати на поверхню приховані переживання.

Аліна Мельник, тренер: «Ми працюємо з таким інструментом, як метафоричні асоціативні картки — вони були винайдені психологом і художником. Художник зобразив те, що мав на увазі психолог, щоб обійти свідоме».

 

Як правильно задати дитині питання так, щоб вона відповіла більше, ніж у неї питають? А саме ці відповіді підкажуть фахівцям, як краще навчати  незвичайну дитину в звичайній школі і розробити її індивідуальний план розвитку — саме цьому впродовж трьох днів 8 тренерів навчали 70 фахівців інклюзивної освіти.

Юлія Шевчук, завідуюча логопедичним пунктом відділу освіти Менської райдержадміністрації: «Нам багато розповідали щодо практичної роботи з дітьми. Я як завідуюча логопедичним пунктом багато працюю безпосередньо з такими дітьми. Дуже багато нам запропонували різних методик».

Катерина Олешко, спеціаліст відділу інклюзивної освіти обласного інституту післядипломної педагогічної освіти: «Тетяна Скрипник представила нам методику CARS для дітей з аутизмом — і вона на багато речей відкрила нам очі: треба увійти в світ дитини, зрозуміти, що вона бачить. Не садити дитину — вчись, а навпаки — треба вчитись у цієї дитини».

Тетяна Скрипник, доктор психологічних наук: «На жаль, в нашій країні є негативний досвід впровадження інклюзивної освіти — передусім це відбувалось як декларативна місія, де підкреслювалась необхідність любити дітей як достатній елемент того, щоб інклюзія була успішною. Але не створено було умов економічних, організаційних, кадрових».

 

Зараз в рамках національного проекту Чернігівщина увійшла до п’ятірки регіонів, які працюють над створенням і розвитком інклюзивного освітнього середовища для «особливих» дітей в загальноосвітніх школах.

Марина Порошенко, голова Благодійного фонду Порошенка: «Необхідний супровід впродовж всього періоду навчання дитини — контролювати, наскільки ефективно виконується індивідуальний план розвитку, щоб його коригувати, щоб дитина отримала всі послуги від держави, на які вона має право».

 

Люди з особливими потребами мають право не просто стати повноцінними членами суспільства, вони здатні розвивати людство — під час вручення учасникам тренінгу сертифікатів перша леді згадує найвідоміші приклади: знаменитого англійського фізика Стівена Хокінга та австралійського мотиваційного оратора Ніка Вуйчича.

Марина Порошенко, голова Благодійного фонду Порошенка: «Інклюзивна освіта — це шанс людини стати паралімпійським чемпіоном,науковцем, діячем культури чи навіть Президентом країни, як був 32-й Президент США Рузвельт, прикутий до візка».

Валерій Куліч, голова облдержадміністрації: «В минулому році у нас 50 дітей навчалось за програмою інклюзивної освіти, в цьому — 116, а взагалі близько 600 дітей у нас на індивідуальній освіті — це потенційно ті діти, які можуть навчатись у звичайній школі. А за цими цифрами стоїть доля кожної дитини».

 

Марина Порошенко підписала Меморандум про співпрацю щодо розвитку інклюзивного освітнього середовища на Чернігівщині з головою облдержадміністрації Валерієм Кулічем, і вже як партнер вручила розроблений проект сучасної медіатеки, яка зробить навчання особливих дітей у звичайних школах ефективнішим і комфортнішим.

Марина Порошенко, голова Благодійного фонду Порошенка: «Цей проект можна швидко реалізувати в будь-якій школі. Думаю, ми в найближчому майбутньому побудуємо перші медіатеки на Чернігівщині».